Hey huidexpert, wat leuk dat je hier bent!

Mijn naam is Rianne en ik ben marketeer en coach voor ondernemers in de beautybranche. Ik help huid- en beautyexperts met een ijzerzerkte (online) marketing strategie voor een volle agenda met goed betalende klanten.  

Zelf volgde ik een opleiding tot schoonheidsspecialiste om vervolgens met veel plezier ruim 10 jaar in het vak te werken. Na mijn burn-out (hoe cliché het ook klinkt) veranderde alles en gooide ik het roer om. Inmiddels heb ik vele beautyondernemers mogen helpen bij het opzetten van een next level (online) marketing strategie, die ze nieuwe klanten en meer omzet oplevert. 

Ik groeide op in het digitale tijdperk en op dit moment kan ik me niet voorstellen dat je als bedrijf een verouderde website of geen social media account hebt. Deze marketingtools zijn geen keuze, maar een MUST. Niet alleen om je als expert en professioneel te presenteren en zo vertrouwen op te bouwen bij (potentiële) klanten, maar vooral om je agenda te vullen en je omzet te verhogen.

Je kan simpelweg niet achterblijven als je wilt groeien met jouw salon. 

“ik heb een hele fijne werkervaring ervaren met rianne! ik heb voor rianne gekozen, omdat zij ook schoonheidsspecialiste ervaring heeft. ze weet waar ze over praat. Verder verliep het contact heel goed en is er goed geluisterd naar datgene wat ik wilde uitstralen.”

– dorien meijs

Ik neem je even mee naar hoe het allemaal begon… School was nooit echt mijn ding. Allesbehalve muziek en beeldende vorming vond ik doodsaai en ik kon dan ook nooit mijn aandacht bij de les houden. Ik ging van mavo naar vwo, naar havo. Ik bleef zitten en veranderde van school. Ik was nooit echt ergens op mijn plek en ik had altijd het gevoel dat het aan mij lag.

Mijn ouders grepen in en zeiden ‘Rian, het wordt tijd dat je een praktijkgerichte opleiding gaat doen’. Ik had geen idee wat ik wilde, maar in ieder geval niet iets achter een bureau. Het werd de opleiding tot schoonheidsspecialist

De opleiding paste helemaal in mijn straatje en toen ik begon met stage lopen bij een schoonheidssalon in Santpoort-Noord voelde ik me voor het eerst echt op mijn plek. Hier ontstond mijn liefde voor de huid en alles wat met beauty te maken heeft.  

Ik specialiseerde me in o.a. huidverbetering, microneedling, mesotherapie, definitieve ontharing d.m.v. IPL, elektrische ontharing, bindweefselmassage, chemische peelings, microdermbrasie, (bruids)make-up, nagels, wimpers en nog veel meer en ik heb hier met veel passie en plezier uiteindelijk 10 jaar gewerkt.

Het contact met de klanten, de huid echt verbeteren en bijdragen aan iemands zelfvertrouwen gaf me heel veel voldoening. Maar waar mijn hart echt sneller van ging kloppen was mijn eigen omzet overtreffen. Als ik weer eens de beste omzet van het team had behaald zat ik met een grote glimlach op mijn gezicht op de fiets naar huis. 

De laatste 3,5 jaar kreeg ik naast mijn werk als huidspecialist de verantwoordelijkheid over de online en offline marketing. Ik was verantwoordelijk voor de website, social media, de e-mail marketing, acties, de aankleding van de salon, het organiseren van evenementen en meer.

Zien dat het werk dat ik in de online marketing stopte z’n vruchten afwierp gaf me de grootste kick! Klanten die na het posten van een product op social media voor dit product kwamen binnenwandelen. Boekingen die werken gemaakt na het versturen van de nieuwsbrief en een social media account dat maar bleef groeien en nieuwe klanten aantrok. 

Dit was op mijn lijf geschreven en ik dacht: wauw, hier word ik echt heel erg blij van!

Ik beet me er helemaal in vast (zoals ik vaker doe als ik ergens heel erg enthousiast over ben). Dus volgde ik verschillende cursussen en trainingen op het gebied van marketing en social media. Ik las boeken, blogs en artikelen op het internet en probeerde vooral heel erg veel uit.

Tot mijn wereld stilstond…

“rianne is een heel fijn persoon om mee samen te werken en zorgt voor een super professioneel resultaat. een aanrader wanneer je in de beautybranche zit!”

– rianne groenewold

Het is waar wat ze zeggen over een burn-out. Van het ene op het andere moment kun je helemaal niets meer. Het was een zware periode, maar ik voelde ook dat ik dit ‘nodig had’. Het was tijd om patronen te doorbreken, uit die ratrace te stappen, te ontdekken wie ik was en te stoppen met het please gedrag dat ik mezelf door de jaren heen had aangeleerd. 

In therapie kreeg ik de opdracht mijn ideale dag te omschrijven. Ik schreef twee versies. Eén versie waar ik van droomde en één versie die volgens mijzelf realistisch was. 

De eerste versie omschreef ik mezelf als onderneemster met een eigen marketing bedrijf in de beauty branche. Ik zat na een coachingsdag in een lunchroom achter mijn laptop een blog te schrijven voor mijn website. 

De fantasie was geweldig, maar dit zou natuurlijk nooit mijn werkelijkheid worden dacht ik toen… (little did i know haha!)

Wel gaf dit mij de bevestiging dat het tijd was om een op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Ik zocht naar een marketingfunctie binnen de beautybrance, maar ik vond niets dat bij mij paste. Tot ik op één dag van twee verschillende mensen het advies kreeg om het zelf te gaan doen. Nee, ondernemen is niets voor mij, dacht ik, maar het idee bleef in mijn achterhoofd broeien.

Eenmaal hersteld van mijn burn-out, inmiddels met een flinke dosis zelfvertrouwen, heb ik toch de stap gezet. Ik schreef me in bij de KVK en zo was BeautyClick geboren. En heel eerlijk? Ik was nog nooit in mijn leven zo zeker van mijn zaak en helemaal overtuigd dat dit een succes zou worden. 

In de weken daarna deed ik veel onderzoek, maakte ik een business plan en zette ik een ijzersterke marketing strategie op waarvan ik zeker wist dat het mijn ideale klanten zou bereiken. Mijn website ging online en wat denk je? Binnen de eerste week had ik mijn allereerste (hele grote) opdracht binnen!!

Een goede marketing strategie begint bij weten waar jouw kracht ligt. Wat onderscheidt jou van andere salons? Waarom moeten klanten bij jou komen? Wat geef jij jouw klanten, wat ze elders niet krijgen? Waarom komen klanten met liefde bij jou terug?

En daarnaast…

Wie is jouw ideale klant? Hoe ziet jouw droomklant eruit? En hoe ga je haar bereiken met de juiste content en teksten? Hoe kun je inspelen op haar pijnpunten en haar verlangens?

 

“rianne heeft ons goed geholpen en we zijn zeer tevreden over haar inzet, correctheid en competentie.”

– keyvan zibarurad

Door mijn jarenlange ervaring als huidspecialist in combinatie met mijn expertise op het gebied van online marketing help ik jou bij het beantwoorden van deze vragen en het opzetten van een online marketing strategie die bij jou past. We gaan samen kijken wat er nodig is om ervoor te zorgen dat jij consistent nieuwe klanten kunt aantrekken. Waardoor jij meer omzet draait, een volle agenda hebt en vooral vrijheid, rust en flow kunt ervaren als ondernemer.

Weet je wat het is… Ik moet er niet aan denken om marketing te doen voor een fietsenwinkel. Lijkt me doodsaai en als ik het over doodsaai heb moet ik weer denken aan de middelbare school ;-). 

Nee, dat ik mijn jarenlange kennis over de huid en de beauty branche nog steeds elke dag kan toepassen om salons te laten groeien, dat is toch te gek? 

De ideale dag die ik voor therapie op papier zette, maar waarvan ik dacht dat dit never nooit haalbaar was is nu mijn werkelijkheid. 

Mijn droom is uitgekomen en ik ben elke dag dankbaar dat ik de sprong in het diepe heb gewaagd.   

Wat is jouw verhaal? En wat is jouw droom? Dat is waar ik nieuwsgierig naar ben!

Ik vind niets leuker dan samen met jou brainstormen over wat jouw salon nodig heeft om te groeien, waar jouw kansen liggen als ondernemer en wat jij nodig hebt om de sprong in het diepe te wagen.

So… Let’s chat!

boek hier je call met mij